• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Remember - brukar de avbryta eller är allt klart?

R

Råd

Gäst
Poäng: 0
Accepterade ett lån hos Remember och fick detta:

"Hej,

Tack för att du valt att ansöka om ett re:member privatlån.

För att slutföra din låneansökan behöver du välja ett av lånerbjudandena du fått från oss.

Klicka här för att återuppta din ansökan.

Beloppet kommer att betalas ut till kontot du anger inom 3-5 bankdagar efter att vi mottagit ditt signerade låneavtal.

Har du frågor angående din låneansökan, är du välkommen att ringa oss på 0771-45 00 10.

Vänliga hälsningar,
re:member"

samt smset

"Vi har nu behandlat din ansökan och ditt lån är beviljat. Vi kommer inom 1 - 3 bankdagar kontakta din bank för bekräftelse av ditt kontonummer. Så snart vi fått bekräftelsen kommer vi betala ut lånet och meddela dig via e-post. Mvh re:member"

Saken är den att jag egentlige inte tänkt söka nu den här månaden men började kolla lite på hur mycket pengar jag skulle ha över efter alla räkningar och insåg att det enbart skulle bli cirka 300 kronor över. Så det blev en ansökan ändå. Min situation är cirka 930 tusen i blanco och ytterligare en 190 tusen i smålån. Fick beviljat lite över 200k hos remember till en 14% effektiv ränta på mycket längre löptid så jag hade tänkt göra mig av med alla smålån samt behålla cirka 5 tusen kronor för att överleva månaden. Suttit och räknat lite och jag tror att min månadskostnad för lånåterbetalningar skulle gå ner från cirka 20.3k i rena lånkostnader. Till cirka 15k kronor istället(inräknat remember kostnaden varje månad) Så jag hoppas verkligen att det inte finns en chans att de ställer in alltihopa, någon som har koll på ifall remember brukar avbryta i det här skedet? Har ju som sagt inte världens bästa förutsättningar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
R

Råd

Gäst
Poäng: 0
Normalt sett brukar jag få ut cirka 32.000 kronor efter skatt, men då jobbar jag mycket med. Så ifall mina lånekostnadet skulle gå ner till 15k så borde jag utan problem kunna betala av med cirka 12k i månaden från och med nästa månad.
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Har aldrig hört att de avbrutits vid detta sms , så de ska nog inte vara någon fara :) men de brukar ta någon dag innan pengarna hamnar på kontot!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp